Çağrı Merkezi Çözümleri ingilizce olarak “Call Center” şeklinde çeviriye sahip olan çağrı merkezinin birçok tanımı bulunmaktadır.
Bunlardan en kapsamlı ve anlaşılır olanı ile anlatmamız gerekirse, kurum ve kuruluşlar ile iletişime geçmek isteyen kişilerin telefon, e-posta, faks, sesli ileti başta olmak üzere mümkün olan bütün iletişim araçları üzerinden görüşmelerini sağlamak. Bunların belirli bir düzende ve raporlanabilir olması için gerekli bütün sistematik çalışmaları yapan merkezlere çağrı merkezi denir.
Çağrı merkezleri, tele pazarlama, bağış toplama, borç tahsilatı, pazar araştırması, acil durum bildirimleri ve kritik ihtiyaçları olan kan bankaları için işletilmektedir. Bir çağrı merkezi, mektuplar, fakslar, canlı destek yazılımı, sosyal medya, anlık mesaj ve e-posta gibi bireysel iletişimlerin merkezi olarak yönetilmesini yönetir.
Firmalar ile müşterileri arasında çağrı merkezi desteği ile güçlenen ilişkiler sayesinde, müşteriler daha mutlu, daha sadık, ürün almaya daha yatkın ve firma ile iş birliği yapmaya istekli hale gelir. Kısaca işletmeler için daha fazla gelir sağlamanın en açık yöntemidir.
Çağrı Merkezi Ne İşe Yarar?
Yıllar içerisinde bütün dünyada sıkça tercih edilen bir hizmet olarak devamlılığını sürdürmüştür. Özellikle müşterilerin firmalar ile etkileşimlerini ve firmaların müşterilere geri dönüş hızlarını artırmak adına önemli bir hizmettir.
Çağrı Merkezi Kurulumunda Nelere Dikkat Edilmelidir?
Öncelikle çağrı merkezi kurmak ya da bu konuda destek almak isteyen firmaların müşteri potansiyellerinin farkında olması gerekmektedir.
Çünkü, çağrı merkezlerinde yer alacak personel ve donanım miktarı, güncel müşteri ve potansiyel müşteri sayıları dikkate alındığında en uygun seviyede olmalıdır. İki taraf arasındaki sayısal farkın çok olması durumu maalesef ki süreçleri olumsuz etkileyebilecektir. Bunun için öncelikli bir analiz ve raporlama yapmaları çok daha sağlıklı bir başlangıç olacaktır.
Merkezler için yapılacak çalışmalarda profesyonel olarak hizmet sunan firmalardan destek alınması çok yerinde bir karar olacaktır.
Çünkü firma bu konularda uzmanlaşmıştır. Hem personel konusunda hem de donanımlar konusunda en kaliteli hizmetin nasıl sunulacağını daha iyi bilmekte ve bu doğrultuda yönlendirmeler yapabilmektedir.
Çağrı Merkezi Hangi Hizmetleri Sağlar?
Merkezler tarafından sunulan hizmetler birçok farklı alanda olabileceği gibi, bir arada da sunulabilmektedir. Özellikle en çok tercih edilen çağrı merkezi hizmetini “müşteri hizmetleri” olarak belirtebiliriz.
İkinci hizmet kategorisi ise “bilgilendirme ve yardım” hizmetleridir. Bu kategorideki çağrı merkezi çalışmalar yapmaktadır. Şöyle ki müşterilerden gelecek olan bilgi ve destek taleplerine hızlı dönüş yapmak esastır.
Bir ürün ya da hizmet için kullanım bilgileri paylaşmak isteyebilirsiniz. Veya illere göre destek merkezlerinin bilgilerini paylaşmak gibi işlemler mevcuttur. Ayrıca müşteri tarafından istenen bilgileri paylaşmak bu kategori kapsamında gerçekleştirilen bazı işlemlerdir.
Firmaların yapacağı satış ve pazarlama faaliyetleri için de çağrı merkezi hizmetleri tercih edilmektedir. Özellikle satış anlamında çağrı merkezleri uzun yıllardır çok iyi sonuçlar vermiştir. Bu sebeple firmaların bu alanlara daha fazla yatırım ve destekler açıklamasına da olanak sağlamaktadır.
Çağrı merkezlerinin hizmet sağladığı önemli konulardan birisi de randevu konularıdır. Birçok farklı kurum ve kuruluşa hizmet veren merkezler, randevu konularda özel bir önem göstermektedir. Çünkü çok sayıda kişiye hizmet veren işletmelerde, bu sayının doğru bir şekilde yönetilmesi gereklidir. İlgili hizmetleri kullanacak olan kişilerin yaptıkları aramalarla sürecin başlaması, gerekli randevu detaylarının alınması. Ayrıca sistemlerde bu bilgilerin işlenmesi ile sürecin devam etmesi. Bunun sonucunda randevu sistemlerinin hızlı, doğru ve müşteri memnuniyeti odaklı olarak ilerlemesi sağlanır.
Çağrı Merkezi Çözümleri Avantajları
- Müşterinin tek bir merkezden hizmet alabilmesi
- Şirket genel operasyon giderlerini azaltması
- Şirketlerin ana faaliyet alanlarına yoğunlaşmasını sağlaması
- Maliyetlerin önceden hesaplanabilmesi
- İlerleyen iş süreçlerinde maliyet azalmaları
- 7/24 müşteri taleplerinin alındığı bir merkezin olması
- Müşteri talep, şikâyet veya bilgilerinin kolay ve basit bir şekilde değerlendirilmesi
- Şirketlerin Vizyonları doğrultusunda analizlerin yapılabilmesi
- Satış ve pazarlama faaliyetlerine büyük destek sağlaması
- Müşteriyi tanıma, bilgilerinin güncelleme yapılması ile müşteri sadakatinin artırılması
- Yapılan analiz ve ortaya çıkan raporlar doğrultusunda daha etkin kaynak planlamasının yapılabilmesi
- Memnuniyet duygusu
- Toplanan verilerin tek bir kaynakta depolanması ve ilerleyen zamanlarda ürün ve hizmet gelişimine faydalar.